Smoothie

Ja usch jag har bakat alldeles för mycket onyttigheter på senaste tiden även om jag inte har bloggat om det! Nu tänkte jag att jag kanske bara skulle bli lite, lite nyttigare av mig och så hittade jag min smoothiebok som jag fick av brorsan för längesen!:)
Det var extrapris på mango när vi handlade så jag provade två olika smoothies med mango men inspiration från boken.

Mango Lassi
färdig mängd cirka 3.5 dl

1 mango
1 dl naturell soyghurt
1 dl vatten

Ta bort skalet och kärnan från mangon och hacka grovt, släng ner tillsammans med vattnet och soyghurten i behållare och mixa.


Hippy shake
färdig mängd cirka 2 dl

1 mango
1 citron
1 avokado

Hacka mangon grovt, pressa ut citronsaften, gröp ur avokadon och mixa ihop allt.



Hippy Shake, syrlig och väldigt god och NYTTIG!;)

Kommentarer
Postat av: Tove

Nice! Måste jag testa... när jag orkar;)

2011-03-25 @ 11:20:53
URL: http://ultraradikal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0