Smaskens soppa!!

Vegansk sötpotatis- och morotsoppa (5-6 port)

  • 2-3 sötpotatis
  • 2 stora morötter
  • 5 dl kokosmjölk
  • 1 gul lök
  • 2 vitlöksklyftor
  • 1 msk riven färsk ingefära
  • 1 röd chili
  • 5 dl grönsaksbuljong
  • 3 msk vitvinsvinäger
  • Salt och peppar

Hacka gul lök, vitlök och chili, riv den färska ingefäran och fräs sedan i olivolja. Skala och skär potatisen och morötterna i bitar. Häll på buljongvatten och koka under lock tills sötpotatisen  och morötterna känns mjuka. Mixa soppan slät och häll på kokosmjölk och vitvinsvinäger. Låt sjuda i 10 minuter och smaka av med salt och peppar.


Soppan var smaskens och recpetet snodde jag från http://veganmage.se/
Tror jag ska tvinga killen som driver den bloggen att typ gifta sig med mig så han kan laga gott vegankäk åt mig hela dagarna och dela med sig av sina söta husdjur ehe!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0