Cupcakes, hell yeah!

Bakade grymma cupcakes idag i brist på annat att göra. De skulle egentligen varit till mina SUFare men jag var för trött för att gå på mötet så nu får jag skänka dem tilll mormor och morfar eller nåt och till Sääännie såklart fast hon kommer hata mig för attt jag göder henne.:)
Cupcakesen är veganska förutom den röda karamellfärgen(som innehåller E120) i smörkrämen.




Chocolate-chip cupcakes (ca 12 st)
2 dl strösocker
2 dl rårörsocker
3 dl sojamjölk
1 dl olja
6 dl vetemjöl
¾ tsk bakpulver
¾ tsk bikarbonat
1 tsk vaniljpulver
2 msk kakao
100 g(skadar inte med lite extra) hackad mörk choklad

Blanda sockersorterna med olja och mjölk. Ha sedan i resten. Fyll formar till lite med än ¾.


Smörkrämen

100 g smält margarin
100 g rumstempererat margarin
5-7 dl florsocker(man får prova lite tills det blir bra konsistens)
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver

Blanda allt till en smet. Bestäm hur pass krämig den ska vara med hjälp av mängden florsocker.

Tillsätt karamellfärg om du vill ha färglada cuppisar och gör fint med strössel och sånt!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0